The Diving Bell And The Butterfly-Oscar 2008


The Diving Bell And The Butterfly-Filme noi,filme de Oscar,2008

Filmul ‘Le scaphandre et le papillon” descrie povestea unui editor de la Elle France.

Jean-Dominique Bauby are 43 de ani si este un tata de familie fericit. Dar sufera un atac cerebral si, dupa ce se trezeste din coma, isi da seama ca a ramas paralizat complet. Barbatul nu mai poate decat clipi. Cu ochiul stang. Clipind din ochi pentru fiecare litera a alfabetului, Bauby scrie o carte, Scafandrul si fluturele, fresca a trairilor sale din trupul care nu-i mai este decat o inchisoare.

Moare pe 9 martie 1997,la zece zile dupa publicarea cartii sale.

“Corpul meu e prizonier într-un fel de clopot de scafandru. Acum compun note dintr-o călătorie pe care o fac ţintuit în pat, naufragiat pe malurile solitudinii.”

“Astăzi, am impresia că viaţa mea n-a fost decât un şir de mici nereuşite. Femeile pe care n-am fost capabil să le iubesc, şansele de care n-am profitat, momentele de satisfacţie de care n-am ştiut să mă bucur. Ştiam rezultatul cursei, dar n-am pariat pe învingător. Am fost orb şi surd sau era nevoie de un dezastru ca să înţeleg asta ?”

“Imaginaţia şi memoria sunt singurele mele mijloace de a scăpa din clopotul meu de scafandru. Pot să-mi imaginez orice, în orice loc şi alături de oricine. Pot să trăiesc fanteziile din copilărie şi să-mi împlinesc ambiţiile de adult.”

“Ca un marinar care priveşte cum se îndepărtează ţărmul, privesc şi eu cum se rup legăturile mele de trecut. Acesta se reduce tot mai mult la cenuşa memoriei.”

Niciun comentariu: